Αρχική Νέα peri-sxoleioy
ΣΧΟΛΕΙΟ
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο της γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.» Λόρδος Τσεστερφιλντ

  • ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΣΕ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΑ
    Εκδόθηκαν σήμερα από το υπουργείο Παιδείας οι εγκύκλιοι  για τον προγραμματισμό  εξετάσεων στα Γυμνάσια και Λύκεια
    1.ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΛΥΚΕΙΑ
    2. ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ
    Προγραμματισμός εξετάσεων των Γενικών Λυκείων σχολικού έτους 2017-2018
    Το υπουργείο Παιδείας μετά τη λήξη των μαθημάτων του διδακτικού έτους 2017-2018, την Παρασκευή 25 Μαΐου 2018,  προτείνει  το ακόλουθο χρονοδιάγραμμα για τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών/τριών των Γενικών Λυκείων της χώρας:
    ΠΡΩΤΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
    Προαγωγικές Εξετάσεις
    Οι προαγωγικές εξετάσεις των μαθητών/τριών της Α ́ και Β ́ τάξης των Ημερησίων ΓΕ.Λ. και της Α ́, Β ́ και Γ ́ τάξης των Εσπερινών ΓΕ.Λ. της πρώτης εξεταστικής περιόδου διεξάγονται από την Τρίτη 29 Μαΐου 2018 έως την Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018, ενώ οι εξετάσεις για τους/τις μαθητές/τριες που απουσίαζαν δικαιολογημένα ολοκληρώνονται έως και τη Δευτέρα 18 Ιουνίου 2018, ημερομηνία έκδοσης αποτελεσμάτων.

     
    Απολυτήριες  Εξετάσεις
    Οι απολυτήριες εξετάσεις των μαθητών/τριών της Γ ́ τάξης Ημερησίων ΓΕ.Λ. και της Δ ́ τάξης των Εσπερινών ΓΕ.Λ. της πρώτης εξεταστικής περιόδου διεξάγονται:
    α. για τους/τις μαθητές/τριες που θα εξεταστούν μόνο στα μαθήματα της Ομάδας Α από την Τρίτη 29 Μαΐου 2018 έως την Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018, και
    β. για τους/τις μαθητές/τριες που θα εξεταστούν σε όλα τα μαθήματα, από την Τρίτη 29 Μαΐου 2018 έως την Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018, σύμφωνα με τη με αρ. πρ. 66816/Δ2/26-04-2018 Υ.Α. (ΑΔΑ: ΩΜΞΛ4653ΠΣ-ΝΨΒ).
    Για όσους απουσίαζαν δικαιολογημένα
    Οι εξετάσεις για τους/τις μαθητές/τριες που απουσίαζαν δικαιολογημένα να έχουν ολοκληρωθεί:
    α. για τους/τις μαθητές/τριες που θα εξεταστούν μόνο στα μαθήματα της Ομάδας Α έως τη Δευτέρα 4 Ιουνίου 2018, και
    β. για τους/τις μαθητές/τριες που θα εξεταστούν σε όλα τα μαθήματα έως την Τρίτη 12 Ιουνίου 2018.
    Τα αποτελέσματα
    Τα αποτελέσματα των απολυτηρίων εξετάσεων πρέπει να έχουν εκδοθεί μέχρι και την Πέμπτη 14 Ιουνίου 2018.
    ΕΙΔΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ
    • Οι εξετάσεις της ειδικής εξεταστικής περιόδου διενεργούνται κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου.
    • Η έκδοση των αποτελεσμάτων, μετά την ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου και τις εξετάσεις των μαθητών/τριών που απουσίαζαν δικαιολογημένα από την εν λόγω εξεταστική, δεν μπορεί να γίνει μετά την Τρίτη 26 Ιουνίου 2018.
    Υπενθυμίζεται ότι:
    • Το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και ανακοινώνεται στους/στις μαθητές/τριες πέντε (5) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.
    • Σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, μέσα σε τρεις (3) εργάσιμες ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων και των δύο εξεταστικών περιόδων οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι, εφόσον είναι ενήλικοι, μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο σχολείο, όπου φοιτούν, με την οποία ζητούν την αναβαθμολόγηση ενός ή περισσότερων γραπτών δοκιμίων. Η αίτηση συνοδεύεται με το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε γραπτό δοκίμιο.
    Το υπουργείο Παιδείας εφιστά  την  προσοχή, όσον αφορά τον προγραμματισμό των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων στα εξής:
    Οι εκπαιδευτικοί των Γενικών Λυκείων που εμπλέκονται με οποιαδήποτε ιδιότητα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. να διευκολύνονται από τις σχολικές μονάδες που υπηρετούν ώστε να παρευρίσκονται:
    α) στις προκαθορισμένες συγκεντρώσεις ενημέρωσης των επιτηρητών στα εξεταστικά κέντρα κατά την προηγούμενη ημέρα της έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων,
    β) στα Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Κ.) κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων ως μέλη επιτροπών και επιτηρητές,
    γ) στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Ε.Κ.) για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Φ.Α.) ως εξεταστές – βαθμολογητές, μέλη επιτροπών, επιτηρητές και επικουρικό προσωπικό.
    Προγραμματισμός εξετάσεων των Γυμνασίων για το σχολικό έτος 2017-2018
    Το υπουργείο Παιδείας κάνει γνωστό ότι, σύμφωνα με τη με αρ. πρ. 52856/ΓΔ4/30-03-2018 Υ.Α. (Β ́ 1322), η ημερομηνία λήξης μαθημάτων για τα Γυμνάσια ορίζεται στις 31 Μαΐου 2018, ημερομηνία κατά την οποία ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών αποφασίζει για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.
    Ακολούθως, υπενιθυμίζει το υπουργείο Παιδείας ότι στο άρθρο 5 του π.δ. 126/2016 (Α ́211) ορίζεται ότι: «Από 1η έως 30 Ιουνίου η σχολική μονάδα ολοκληρώνει τις εξής διαδικασίες:
    α) την πρώτη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α' του άρθρου 2 του παρόντος διατάγματος
    β) το πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για τους μαθητές που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση, όπως περιγράφεται στο άρθρο 12 του παρόντος
    γ) τη δεύτερη εξεταστική περίοδο στην οποία διεξάγονται επαναληπτικές ανακεφαλαιωτικές εξετάσεις σε όσα μαθήματα παραπέμφθηκαν μαθητές σε επαναληπτική εξέταση, οι οποίες είναι γραπτές και προφορικές για τα μαθήματα της Ομάδας Α' και προφορικές για τα υπόλοιπα μαθήματα, κατά το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου. [...]
    Το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθημάτων ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και ανακοινώνεται από τον Διευθυντή του Γυμνασίου στους μαθητές, τρεις (3) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων».
    Σύμφωνα με τα εδάφια δ και ε της παρ. 4 του άρθρου 12 του εν λόγω π.δ.: « αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α' και Β' τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής, τότε επαναλαμβάνει την τάξη. Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Γ' τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης, τότε δύναται να προσέλθει σε επαναληπτικές εξετάσεις πριν από την έναρξη των μαθημάτων τον Σεπτέμβριο (τρίτη εξεταστική περίοδος)».
    Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ανωτέρω π.δ.: «Οι κατ' ιδίαν διδαχθέντες και οι στρατεύσιμοι μαθητές εξετάζονται, κατά το πρώτο εικοσαήμερο του Ιουνίου, προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα των Ομάδων Α' και Β' και προφορικά στα μαθήματα της Ομάδας Γ', πλην του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο οποίο οι μαθητές αυτής της κατηγορίας δεν αξιολογούνται. Ο βαθμός προαγωγής ή απόλυσης προκύπτει από τον μέσο όρο όλων των μαθημάτων πλην της Φυσικής Αγωγής. [...] Όσοι δεν κριθούν άξιοι προαγωγής ή απόλυσης στις εξετάσεις του Ιουνίου παραπέμπονται κατ' εξαίρεση στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης είναι μικρότερος από δέκα (10)».
    Προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις
    Οι γραπτές ανακεφαλαιωτικές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις διεξάγονται από την Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018 έως την Τετάρτη 6 Ιουνίου 2018.
    Για όσους απουσίαζαν
    Οι εξετάσεις για μαθητές/τριες που απουσίαζαν δικαιολογημένα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως την Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018.
    Τα αποτελέσματα
    Επίσης, τα αποτελέσματα της πρώτης εξεταστικής περιόδου πρέπει να έχουν εκδοθεί το αργότερο μέχρι την Τρίτη 12 Ιουνίου 2018 με εξαίρεση τα αποτελέσματα των κατ’ ιδίαν διδαχθέντων ή στρατευσίμων, τα αποτελέσματα των οποίων εκδίδονται με το πέρας των εξετάσεών τους.
    Οι έλεγχοι προόδου β τετραμήνου
    Επισημαίνεται ότι σε ό,τι αφορά τους ελέγχους προόδου του δευτέρου τετραμήνου, αυτοί μπορούν να επιδίδονται στους κηδεμόνες των μαθητών κατά το διάστημα από 31 Μαΐου έως 12 Ιουνίου 2018, σε ημερομηνία που θα κρίνει κάθε σχολική μονάδα.
    Με την έκδοση των αποτελεσμάτων της πρώτης εξεταστικής περιόδου ανακοινώνεται και το πρόγραμμα υποστηρικτικής διδασκαλίας για τους/τις μαθητές/τριες που παραπέμπονται σε επαναληπτική εξέταση, καθώς και το πρόγραμμα της δεύτερης εξεταστικής περιόδου.
    Δεύτερη εξεταστική περίοδος
    Η δεύτερη εξεταστική περίοδος, που διενεργείται εντός του τρίτου δεκαημέρου του Ιουνίου, αρχίζει την Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018. Τα αποτελέσματα της εν λόγω εξεταστικής περιόδου πρέπει να εκδοθούν το αργότερο μέχρι την Τετάρτη 27 Ιουνίου 2018, ώστε να υπάρχει το προβλεπόμενο περιθώριο των δύο εργάσιμων ημερών για αιτήσεις αναβαθμολόγησης.
    ΑΝΑΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗ ΓΡΑΠΤΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
    Μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή οι ίδιοι/ες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο σχολείο, όπου φοιτούν, με την οποία ζητούν την αναβαθμολόγηση γραπτού δοκιμίου.
    Η αίτηση συνοδεύεται με το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε γραπτό δοκίμιο.
    Οι μαθητές/τριες με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τους/τις οποίους/ες προβλέπεται προφορική εξέταση αντί γραπτής, μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να ζητήσουν επανεξέταση στα μαθήματα που εξετάσθηκαν.
    Η αίτηση για επανεξέταση υποβάλλεται από τους κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή από τους/τις ίδιους/ες, εφόσον είναι ενήλικοι/ες, στο σχολείο μέσα σε δύο (2) ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων. Η αίτηση συνοδεύεται από το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε μάθημα για το οποίο ζητείται επανεξέταση.
    Τα γραπτά δοκίμια των «κατ ́ιδίαν διδαχθέντων μαθητών» και των στρατευσίμων βαθμολογούνται και αναβαθμολογούνται με την ίδια διαδικασία που ακολουθείται για τα γραπτά των μαθητών/τριών της τάξης στην οποία υποβάλλονται σε εξέταση.
    ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΗ ΠΡΟΣΕΡΧΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΓΡΑΠΤΕΣ ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΤΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
    Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 10 του ανωτέρω π.δ.: «[...] Μαθητής που απουσιάζει δικαιολογημένα από γραπτή ανακεφαλαιωτική εξέταση λόγω ασθενείας που βεβαιώνεται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή λόγω άλλου σοβαρού κωλύματος, που κρίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων ότι συνιστά ανωτέρα βία, με αίτηση του κηδεμόνα ή του ιδίου, εφόσον είναι ενήλικος που υποβάλλεται στον Διευθυντή του Γυμνασίου, εξετάζεται άλλη ημέρα πριν από την έναρξη της δεύτερης εξεταστικής περιόδου, την οποία ορίζει με απόφασή
    του ο Σύλλογος των Διδασκόντων. [...]

    Οι μαθητές/τριες αυτοί, εάν δεν προσέλθουν σε εξέταση πριν από την έναρξη της δεύτερης εξεταστικής περιόδου λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου και να εξετασθούν γραπτά σε όσα μαθήματα της Ομάδας Α' δεν εξετάσθηκαν
    . Οι μαθητές αυτοί, εάν δεν προσέλθουν σε εξέταση μέχρι το τέλος του τρίτου δεκαημέρου του Ιουνίου, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας που βεβαιώνονται σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις ή σοβαρού κωλύματος, έχουν τη δυνατότητα να προσέλθουν κατά την εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου. Για τους μαθητές αυτούς ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν προβαίνει σε έκδοση αποτελέσματος στο τέλος Ιουνίου». [...]
    Το υπουργείο Παιδείας εφιστά η προσοχή, όσον αφορά τον προγραμματισμό των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων στα εξής:
    Οι εκπαιδευτικοί των Γυμνασίων που εμπλέκονται με οποιαδήποτε ιδιότητα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. να διευκολύνονται από τις σχολικές μονάδες που υπηρετούν ώστε να παρευρίσκονται:
    α) στις προκαθορισμένες συγκεντρώσεις ενημέρωσης των επιτηρητών στα εξεταστικά κέντρα κατά την προηγούμενη ημέρα της έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων,
    β) στα Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Κ.) κατά τη διάρκεια διεξαγωγής των Πανελλαδικών Εξετάσεων ως μέλη επιτροπών και επιτηρητές,
    γ) στα Ειδικά Εξεταστικά Κέντρα (Ε.Ε.Κ.) για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Φ.Α.) ως εξεταστές – βαθμολογητές, μέλη επιτροπών, επιτηρητές και επικουρικό προσωπικό.
    Είναι πολύ σημαντικό τα παραπάνω να τηρηθούν ιδιαιτέρως κατά τη διάρκεια των ακόλουθων ημερομηνιών διεξαγωγής Πανελλαδικών Εξετάσεων, λόγω του μεγάλου αριθμού υποψηφίων στα συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα:



  • ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
    φωτο1



    φωτο2


  • ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
    Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση με την οποία καθορίζεται η εξεταστέα  ύλη  για το έτος 2018 για τα μαθήματα που εξετάζονται Πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου και  Δ ́ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου.
    ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ  ΓΙΑ ΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ  ΓΕΛ
    ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ ΓΙΑ ΤΑ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΓΕΛ


  • ΣΤΙΣ 28 Ή 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ-ΤΕΙ
    Τη Δευτέρα 28 ή την Τρίτη 29 Αυγούστου αναμένεται -εκτός απροόπτου-να δημοσιοποιηθούν από το υπουργείο Παιδείας οι βάσεις εισαγωγής στα τμήματα των ΑΕΙ, καθώς και τα ονόματα των επιατυχόντων.
    Αυτές είναι οι τελευταίες εκτιμήσεις το υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με πληροφορίες του esos.
    Δύο στους τρεις υποψηφίους θα πάρουν “εισιτήριο” για τα ΑΕΙ
    Συνολικά 104.965 υποψήφιοι για τα ΑΕΙ δήλωσαν συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις οι οποίοι διεκδικούν 70.726 θέσεις και συγκεκριμένα  43.758  για τα  Πανεπιστήμια και 26.968  για τα  ΤΕΙ.
    Ακολουθεί ο πίνακας  που εμφανίζει το πλήθος υποψηφίων που δήλωσαν συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2017.

    Οι εγγραφές των επιτυχόντων
    Πέρσι οι εγγραφές  των επιτυχόντων  πραγματοποιήθηκαν ηλεκτρανικά  κατά το διάστημα από 5 έως 12 Σεπτεμβρίου 2016. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΙΑΔΙΑΚΑΣΙΑ
    Για ένα χρόνο φυλάσσονται τα γραπτά των Πανελλαδικών Εξετάσεων- Μετά καταστρέφονται


  • ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΙ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟΙ
    Σημαιοφόροι και παραστάτες στην ΣΤ’ Δημοτικού, δεν θα ορίζονται οι μαθητές με την υψηλότερη βαθμολογία, αλλά όσοι στέκονται τυχεροί, μετά από κλήρωση, σύμφωνα με νέο Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ.  «Επιδιώκουμε με αυτό  τον τρόπο την πλήρη αποδέσμευση των συμβόλων από την αριστεία», αναφέρουν στο News 24/7 πηγές του υπουργείου Παιδείας.

    Συγκεκριμένα, με βάση το νέο Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ 79/2017) καταργείται Π.Δ. που ίσχυε από το 1998 και όριζε ότι σημαιοφόροι και παραστάτες γίνονταν οι μαθητές που συγκεντρώνουν τις υψηλότερες σχολικές επιδόσεις και όχι ο καθένας, κατόπιν κλήρωσης. 


    Ειδικότερα, οι χαρακτηριστικές παράγραφοι του διατάγματος αναφέρουν:
    «Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης.
    Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων.
    Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και των υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου, εφόσον στη ΣΤ΄ τάξη λειτουργούν περισσότερα του ενός (1) τμήματα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου».

    Τι ίσχυε μέχρι σήμερα

    Μέχρι και σήμερα, σημαιοφόροι ορίζονταν δύο μαθητές της ΣΤ' τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους και επιλέγονταν αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος είχαν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζομένου και του κλασματικού του μέρους. Στις περιπτώσεις ισοβαθμίας και στο κλασματικό μέρος, γινόταν κλήρωση. Το κλασματικό μέρος αναφερόταν στον ετήσιο γενικό μέσο όρο και όχι στο μέσο όρο των επιμέρους μαθημάτων.
    Παραστάτες ορίζονταν δέκα μαθητές της ΣΤ τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γινόταν με την ίδια διαδικασία που επιλέγονταν οι σημαιοφόροι.

    Τι δηλώνει το υπουργείο

    «Μετά από 19 χρόνια, Νηπιαγωγεία και Δημοτικά αποκτούν έναν νέο τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας. Τα τελευταία Π.Δ είχαν εκδοθεί το 1998 (ΠΔ200/1998 & ΠΔ201/1998). Το νέο Προεδρικό Διάταγμα 79/2017, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, σηματοδοτεί μία νέα εποχή για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, διότι απεικονίζει την οργάνωση και λειτουργία ενός σύγχρονου σχολείου προσαρμοσμένο στις νέες κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες», αναφέρει χαρακτηριστικά το υπουργείο Παιδείας.
    Με τις νέες ρυθμίσεις γίνεται εμφανής ο ενιαίος  χαρακτήρας της Α/θμιας Εκπαίδευσης σε καθημερινό πρακτικό πεδίο, ενώ για πρώτη φορά δε διαχωρίζεται η λειτουργία του Νηπιαγωγείου από αυτή του Δημοτικού σχολείου. «Το Π.Δ αποσαφηνίζει και συγκεκριμενοποιεί σημεία για τα οποία εδώ και χρόνια δεν υπήρχε απάντηση και καλύπτει τις ανάγκες λειτουργίας του σημερινού σχολείου. Τέλος, ενισχύει με αρμοδιότητες το Σύλλογο Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τη λειτουργία της Σχολικής Μονάδας», καταλήγει το υπουργείο.

    Αναλυτικά τα καινοτόμα σημεία του Προεδρικού Διατάγματος:

    ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ
    Απλουστεύεται η διαδικασία ορισμού ορίων των σχολικών περιφερειών, καθώς και ο ορισμός των ορίων της σχολικής περιφέρειας των Τμημάτων Ένταξης.

    ΕΓΓΡΑΦΕΣ- ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ

    Αλλάζει η διαδικασία των εγγραφών και γίνεται με τον ίδιο τρόπο τόσο στο Νηπιαγωγείο όσο και στο Δημοτικό σχολείο.
    •          Οι εγγραφές γίνονται εγκαίρως (1-20 Μαΐου), με διαφάνεια και αντικειμενικότητα.
    •          Η διαδικασία απλουστεύεται τόσο για τους γονείς όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
    •          Αναλαμβάνει η διοίκηση σε μεγάλο βαθμό τη διευθέτηση των εγγραφών, αποδεσμεύοντας τους εκπαιδευτικούς από τις διενέξεις και αντιπαραθέσεις που είχαν με γονείς για αυτό το θέμα.
    •          Η διαδικασία των εγγραφών δεν αφήνει περιθώρια για να μείνουν τα προνήπια εκτός νηπιαγωγείου.
    •          Τέλος, το πληροφοριακό σύστημα επισφραγίζει τη διαδικασία των εγγραφών.
    Απλοποιείται και διευκρινίζεται η διαδικασία της μετεγγραφής των μαθητών του νηπιαγωγείου και δημοτικού.

    ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

    Στην αρχή κάθε διδακτικού έτους δίνεται η δυνατότητα να προσαρμόζονται ομαλά τα νήπια-προνήπια στο νέο σχολικό περιβάλλον με ένα ευέλικτο ωράριο για 2 εβδομάδες. Αυτή η ρύθμιση είναι ένα μέτρο παιδαγωγικό και δείχνει σεβασμό στην ιδιαιτερότητα αυτής της ηλικιακής -εκπαιδευτικής ομάδας.

    ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

    Αποδίδονται αρμοδιότητες στο Σύλλογο Διδασκόντων. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αναλαμβάνει ουσιαστικό ρόλο για όλα τα θέματα που απασχολούν τη σχολική μονάδα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδριάζει τακτικά, προγραμματίζει και αποτιμά το εκπαιδευτικό έργο της σχολικής μονάδας. Έχει τη δυνατότητα να αναμορφώνει το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου /Δημοτικού και να το προσαρμόζει στις  ανάγκες της σχολικής μονάδας.

    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ

    Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης, στοχεύοντας στη δημιουργία θετικού παιδαγωγικού κλίματος στη σχολική μονάδα και αποφεύγοντας τους ανταγωνισμούς και τις διενέξεις  μεταξύ των μαθητών.

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

    Η αποτύπωση- αναφορά, για πρώτη φορά στα εκπαιδευτικά δεδομένα, σε ΠΔ του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Νηπιαγωγείου και Δημοτικού έχει πρακτικό, λειτουργικό και ουσιαστικό χαρακτήρα και έχει ως στόχο να διευκολύνει την εκπαιδευτική κοινότητα μειώνοντας την πολυνομία. Παρέχεται η δυνατότητα προσωρινής αναμόρφωσης του ΕΩΠΔ με απόφαση συλλόγου διδασκόντων λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της Σχολικής Μονάδας.

    ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

    Για πρώτη φορά γίνεται σαφής αναφορά στο 14 άρθρο του ΠΔ και ορίζονται Παιδαγωγικές συναντήσεις για να υπάρξει στενή συνεργασία νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου με στόχο τη διασφάλιση της ομαλής μετάβασης των μαθητών/τριών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.

    ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

    Δίνονται στο άρθρο 16 του ΠΔ σαφείς ορισμοί και διευκρινίζονται θέματα που αφορούν τις  Σχολικές Δράσεις, τις Διδακτικές Επισκέψεις, τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα, τις Ημερήσιες Εκδρομές στο πλαίσιο της σχολικής ζωής. Αποσαφηνίζεται το πλαίσιο της παρουσίας τρίτων προσώπων στο χώρο της Σχολικής Μονάδας.

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

    Δίνεται έμφαση στην ασφάλεια των μαθητών και δίνονται σαφείς οδηγίες για την προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών/τριών από/προς τη Σχολική Μονάδα.


 

Σύνδεση



Ποιος είναι online

We have 21 guests online