Αρχική Νέα peri-sxoleioy
ΣΧΟΛΕΙΟ
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο της γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.» Λόρδος Τσεστερφιλντ

  • ΥΛΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
    Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση με την οποία καθορίζεται η εξεταστέα  ύλη  για το έτος 2018 για τα μαθήματα που εξετάζονται Πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ ́ τάξης Γενικού Λυκείου και  Δ ́ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου.
    ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ  ΓΙΑ ΤΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑ  ΓΕΛ
    ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ ΓΙΑ ΤΑ ΕΣΠΕΡΙΝΑ ΓΕΛ


  • ΣΤΙΣ 28 Ή 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΕΙ-ΤΕΙ
    Τη Δευτέρα 28 ή την Τρίτη 29 Αυγούστου αναμένεται -εκτός απροόπτου-να δημοσιοποιηθούν από το υπουργείο Παιδείας οι βάσεις εισαγωγής στα τμήματα των ΑΕΙ, καθώς και τα ονόματα των επιατυχόντων.
    Αυτές είναι οι τελευταίες εκτιμήσεις το υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με πληροφορίες του esos.
    Δύο στους τρεις υποψηφίους θα πάρουν “εισιτήριο” για τα ΑΕΙ
    Συνολικά 104.965 υποψήφιοι για τα ΑΕΙ δήλωσαν συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις οι οποίοι διεκδικούν 70.726 θέσεις και συγκεκριμένα  43.758  για τα  Πανεπιστήμια και 26.968  για τα  ΤΕΙ.
    Ακολουθεί ο πίνακας  που εμφανίζει το πλήθος υποψηφίων που δήλωσαν συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις έτους 2017.

    Οι εγγραφές των επιτυχόντων
    Πέρσι οι εγγραφές  των επιτυχόντων  πραγματοποιήθηκαν ηλεκτρανικά  κατά το διάστημα από 5 έως 12 Σεπτεμβρίου 2016. ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΔΙΑΔΙΑΚΑΣΙΑ
    Για ένα χρόνο φυλάσσονται τα γραπτά των Πανελλαδικών Εξετάσεων- Μετά καταστρέφονται


  • ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΙ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΟΙ
    Σημαιοφόροι και παραστάτες στην ΣΤ’ Δημοτικού, δεν θα ορίζονται οι μαθητές με την υψηλότερη βαθμολογία, αλλά όσοι στέκονται τυχεροί, μετά από κλήρωση, σύμφωνα με νέο Προεδρικό Διάταγμα που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ.  «Επιδιώκουμε με αυτό  τον τρόπο την πλήρη αποδέσμευση των συμβόλων από την αριστεία», αναφέρουν στο News 24/7 πηγές του υπουργείου Παιδείας.

    Συγκεκριμένα, με βάση το νέο Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ 79/2017) καταργείται Π.Δ. που ίσχυε από το 1998 και όριζε ότι σημαιοφόροι και παραστάτες γίνονταν οι μαθητές που συγκεντρώνουν τις υψηλότερες σχολικές επιδόσεις και όχι ο καθένας, κατόπιν κλήρωσης. 


    Ειδικότερα, οι χαρακτηριστικές παράγραφοι του διατάγματος αναφέρουν:
    «Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης.
    Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων.
    Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και των υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου, εφόσον στη ΣΤ΄ τάξη λειτουργούν περισσότερα του ενός (1) τμήματα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου».

    Τι ίσχυε μέχρι σήμερα

    Μέχρι και σήμερα, σημαιοφόροι ορίζονταν δύο μαθητές της ΣΤ' τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους και επιλέγονταν αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος είχαν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζομένου και του κλασματικού του μέρους. Στις περιπτώσεις ισοβαθμίας και στο κλασματικό μέρος, γινόταν κλήρωση. Το κλασματικό μέρος αναφερόταν στον ετήσιο γενικό μέσο όρο και όχι στο μέσο όρο των επιμέρους μαθημάτων.
    Παραστάτες ορίζονταν δέκα μαθητές της ΣΤ τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γινόταν με την ίδια διαδικασία που επιλέγονταν οι σημαιοφόροι.

    Τι δηλώνει το υπουργείο

    «Μετά από 19 χρόνια, Νηπιαγωγεία και Δημοτικά αποκτούν έναν νέο τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας. Τα τελευταία Π.Δ είχαν εκδοθεί το 1998 (ΠΔ200/1998 & ΠΔ201/1998). Το νέο Προεδρικό Διάταγμα 79/2017, που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, σηματοδοτεί μία νέα εποχή για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, διότι απεικονίζει την οργάνωση και λειτουργία ενός σύγχρονου σχολείου προσαρμοσμένο στις νέες κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες», αναφέρει χαρακτηριστικά το υπουργείο Παιδείας.
    Με τις νέες ρυθμίσεις γίνεται εμφανής ο ενιαίος  χαρακτήρας της Α/θμιας Εκπαίδευσης σε καθημερινό πρακτικό πεδίο, ενώ για πρώτη φορά δε διαχωρίζεται η λειτουργία του Νηπιαγωγείου από αυτή του Δημοτικού σχολείου. «Το Π.Δ αποσαφηνίζει και συγκεκριμενοποιεί σημεία για τα οποία εδώ και χρόνια δεν υπήρχε απάντηση και καλύπτει τις ανάγκες λειτουργίας του σημερινού σχολείου. Τέλος, ενισχύει με αρμοδιότητες το Σύλλογο Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τη λειτουργία της Σχολικής Μονάδας», καταλήγει το υπουργείο.

    Αναλυτικά τα καινοτόμα σημεία του Προεδρικού Διατάγματος:

    ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΩΝ
    Απλουστεύεται η διαδικασία ορισμού ορίων των σχολικών περιφερειών, καθώς και ο ορισμός των ορίων της σχολικής περιφέρειας των Τμημάτων Ένταξης.

    ΕΓΓΡΑΦΕΣ- ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ

    Αλλάζει η διαδικασία των εγγραφών και γίνεται με τον ίδιο τρόπο τόσο στο Νηπιαγωγείο όσο και στο Δημοτικό σχολείο.
    •          Οι εγγραφές γίνονται εγκαίρως (1-20 Μαΐου), με διαφάνεια και αντικειμενικότητα.
    •          Η διαδικασία απλουστεύεται τόσο για τους γονείς όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
    •          Αναλαμβάνει η διοίκηση σε μεγάλο βαθμό τη διευθέτηση των εγγραφών, αποδεσμεύοντας τους εκπαιδευτικούς από τις διενέξεις και αντιπαραθέσεις που είχαν με γονείς για αυτό το θέμα.
    •          Η διαδικασία των εγγραφών δεν αφήνει περιθώρια για να μείνουν τα προνήπια εκτός νηπιαγωγείου.
    •          Τέλος, το πληροφοριακό σύστημα επισφραγίζει τη διαδικασία των εγγραφών.
    Απλοποιείται και διευκρινίζεται η διαδικασία της μετεγγραφής των μαθητών του νηπιαγωγείου και δημοτικού.

    ΕΥΕΛΙΚΤΟ ΩΡΑΡΙΟ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

    Στην αρχή κάθε διδακτικού έτους δίνεται η δυνατότητα να προσαρμόζονται ομαλά τα νήπια-προνήπια στο νέο σχολικό περιβάλλον με ένα ευέλικτο ωράριο για 2 εβδομάδες. Αυτή η ρύθμιση είναι ένα μέτρο παιδαγωγικό και δείχνει σεβασμό στην ιδιαιτερότητα αυτής της ηλικιακής -εκπαιδευτικής ομάδας.

    ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

    Αποδίδονται αρμοδιότητες στο Σύλλογο Διδασκόντων. Ο Σύλλογος Διδασκόντων αναλαμβάνει ουσιαστικό ρόλο για όλα τα θέματα που απασχολούν τη σχολική μονάδα. Ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεδριάζει τακτικά, προγραμματίζει και αποτιμά το εκπαιδευτικό έργο της σχολικής μονάδας. Έχει τη δυνατότητα να αναμορφώνει το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου /Δημοτικού και να το προσαρμόζει στις  ανάγκες της σχολικής μονάδας.

    ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ

    Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης, στοχεύοντας στη δημιουργία θετικού παιδαγωγικού κλίματος στη σχολική μονάδα και αποφεύγοντας τους ανταγωνισμούς και τις διενέξεις  μεταξύ των μαθητών.

    ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

    Η αποτύπωση- αναφορά, για πρώτη φορά στα εκπαιδευτικά δεδομένα, σε ΠΔ του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Νηπιαγωγείου και Δημοτικού έχει πρακτικό, λειτουργικό και ουσιαστικό χαρακτήρα και έχει ως στόχο να διευκολύνει την εκπαιδευτική κοινότητα μειώνοντας την πολυνομία. Παρέχεται η δυνατότητα προσωρινής αναμόρφωσης του ΕΩΠΔ με απόφαση συλλόγου διδασκόντων λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της Σχολικής Μονάδας.

    ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

    Για πρώτη φορά γίνεται σαφής αναφορά στο 14 άρθρο του ΠΔ και ορίζονται Παιδαγωγικές συναντήσεις για να υπάρξει στενή συνεργασία νηπιαγωγείου και δημοτικού σχολείου με στόχο τη διασφάλιση της ομαλής μετάβασης των μαθητών/τριών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.

    ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

    Δίνονται στο άρθρο 16 του ΠΔ σαφείς ορισμοί και διευκρινίζονται θέματα που αφορούν τις  Σχολικές Δράσεις, τις Διδακτικές Επισκέψεις, τα Εκπαιδευτικά Προγράμματα, τις Ημερήσιες Εκδρομές στο πλαίσιο της σχολικής ζωής. Αποσαφηνίζεται το πλαίσιο της παρουσίας τρίτων προσώπων στο χώρο της Σχολικής Μονάδας.

    ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

    Δίνεται έμφαση στην ασφάλεια των μαθητών και δίνονται σαφείς οδηγίες για την προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών/τριών από/προς τη Σχολική Μονάδα.


  • ΓΕΛ: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
    Τα θέματα σε Μαθηματικά Προσανατολισμού, πατήστε εδώ.
    Τα θέματα σε Αρχαία Προσανατολισμού, πατήστε εδώ .


  • ΕΠΑΛ: ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
    Τα θέματα στα Μαθηματικά για τους μαθητές του ΕΠΑΛ, πατήστε εδώ.


 

Σύνδεση



Ποιος είναι online

We have 75 guests online